
Veelgestelde vragen
Heeft u een vraag? Onderstaand de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Wachttijden en afspraken
Op welke termijn kan ik bij de Ruysdael Clinics terecht voor een eerste afspraak?
- Over algemeen kunt u binnen 2 à 3 weken terecht bij een van onze artsen. Voor behandeling van R-CPD bestaat een wachtlijst. Lees meer over de wachttijden.
Hoe kan ik een afspraak maken?
- Om een afspraak te maken hebt u een verwijsbrief nodig van uw huisarts of een andere behandelend arts. Zonder verwijsbrief maken wij geen afspraak! De verwijsbrief kan door uw arts via Zorgdomein naar ons verstuurd worden. Als u van Zorgdomein een email heeft ontvangen dat uw verwijsbrief naar ons is verstuurd, kunt u naar de Ruysdael Clinics bellen om een afspraak te maken. U kunt ons bellen tussen 9.15 en 12.30 uur. U kunt ons ook mailen via het contactformulier.
Ik probeer te bellen maar ik sta in de wacht.
- Het is soms druk aan de telefoon. Vooral op maandagen zijn wij daarom moeilijk bereikbaar. U kunt ook het contactformulier invullen. Dan bellen of mailen wij u terug.
Kosten en vergoeding
Wordt mijn behandeling vergoed door de zorgverzekeraar?
- Ja, uw behandeling bij de Ruysdael Clinics wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. U betaalt alleen uw eigen risico. Uitgebreide informatie hierover hebben we voor u op een rijtje gezet.
Ik heb een factuur van jullie ontvangen. Wat moet ik nu doen?
- Dien de factuur in bij uw zorgverzekering. U kunt hiervoor het stappenplan wat bij de factuur zit gebruiken. U hoeft de rekening niet zelf voor te schieten. Lees meer over het indienen van de factuur bij uw zorgverzekering.
Kan ik het bedrag van mijn eigen risico dat ik zelf moet betalen ook in termijnen betalen?
- U kunt in overleg met de Ruysdael Slaapkliniek in termijnen betalen. Stuur uw verzoek hierover per mail naar het in de factuur genoemde emailadres van onze financiële administratie.
Mijn Ruysdael patientenportaal
Wat is Mijn Ruysdael?
- Mijn Ruysdael is een patiëntenportaal. Dat is een beveiligde online omgeving waar u informatie kunt vinden over uw behandeling bij Ruysdael Slaapkliniek.In Mijn Ruysdael ziet u uw afspraken, kunt u vragenlijsten invullen en staan uw (medische) gegevens die u kunt raadplegen.
Hoe kan ik inloggen in Mijn Ruysdael patientenportaal?
- U kunt hier inloggen. Als u verwezen bent naar Ruysdael Slaapkliniek ontvangt u een email met een uitnodiging voor het portaal.
Ik ben de inloggegevens voor Mijn Ruysdael vergeten, wat nu?
- Op het inlogscherm van Mijn Ruysdael kunt u via “wachtwoord vergeten” een nieuw wachtwoord aanmaken.
Zijn mijn gegevens op het patiëntenportaal wel veilig?
- Bij Ruysdael Slaapkliniek gaan we zorgvuldig en vertrouwelijk om met uw gegevens. Mijn Ruysdael is een online patiëntenportaal dat goed beveiligd is. Het voldoet aan alle wettelijke regelgeving. Voor de veiligheid bij het inloggen wordt er gebruik gemaakt van een 2-factorauthenticatie. Tijdens het inloggen ontvangt u daarom een verificatiecode per sms. Zonder deze code kunt u niet inloggen.
De gegevens in Mijn Ruysdael kloppen niet.
- Neemt u in dit geval contact met ons op via 020-737 2302. Dan kunnen we samen met u uw gegevens doornemen en eventueel wijzigen. Medische gegevens kunnen alleen door een arts worden gewijzigd, dit kunt u met uw arts bespreken tijdens het eerstvolgende consult.