Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Onderstaand de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Wachttijden en afspraken

Op welke termijn kan ik bij de Ruysdael Clinics terecht voor een eerste afspraak?

    • Over algemeen kunt u binnen een week terecht bij een van onze artsen. Lees meer over de wachttijden.

Hoe kan ik een afspraak maken?

    • Om een afspraak te maken hebt u een verwijsbrief nodig van uw huisarts of een andere behandelend arts. Zonder verwijsbrief maken wij geen afspraak! De verwijsbrief kan door uw arts via Zorgdomein naar ons verstuurd worden. Als u van Zorgdomein een email heeft ontvangen dat uw verwijsbrief naar ons is verstuurd, kunt u naar de Ruysdael Clinics bellen om een afspraak te maken. U kunt ons bellen tussen 9.15 en 12.30 uur. U kunt ons ook mailen via het contactformulier.

Ik probeer te bellen maar ik sta in de wacht.

    • Het is soms druk aan de telefoon. Vooral op maandagen zijn wij daarom moeilijker bereikbaar. U kunt ook het contactformulier invullen. Dan bellen of mailen wij u terug.

Kosten en vergoeding

Wordt mijn behandeling vergoed door de zorgverzekeraar?

    • Ja, uw behandeling bij de Ruysdael Clinics wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. U betaalt alleen uw eigen risico. Uitgebreide informatie hierover hebben we voor u op een rijtje gezet.

Ik heb een factuur van jullie ontvangen. Wat moet ik nu doen?

    • Dien de factuur in bij uw zorgverzekering. U kunt hiervoor het stappenplan wat bij de factuur zit gebruiken. U hoeft de rekening niet zelf voor te schieten. Lees meer over het indienen van de factuur bij uw zorgverzekering.

Kan ik het bedrag van mijn eigen risico dat ik zelf moet betalen ook in termijnen betalen?

    • U kunt in overleg met de Ruysdael Slaapkliniek in termijnen betalen. Stuur uw verzoek hierover per mail naar het in de factuur genoemde emailadres van onze financiële administratie.